طراحی لوگو

لوگو فقط یک طرح گرافیکی نیست !

اگر به کمپانی های بزرگ دنیا دقت کنید متوجه آن خواهید شد که چه اندازه به طرح لوگوی خود اهمیت داده اند و گاهی صدها هزار دلار برای طراحی لوگو خود هزینه میکنند . چرا که به این مفهوم رسیده اند که لوگو فقط یک طرح گرافیکی نیست ، بلکه در جذب مشتری ، بالا بردن میزان فروش ، نشان دادن کیـفیت کمپـانی و ثـبت کردن کسب و کار خود در ذهن مخاطب تاثیر ‫مستقیم دارد که یکی از مهم ترین عوامل در پیشرفت و موفقیت یک کسب و کار می باشد .‫

4 ویژگی اصلی یک لوگو خوب

لوگو باید ساده و جذاب باشد
یک لوگو یا نشانه موفق به سرعت بر مخاطب تاثیر می گذارد و چشم را به شدت به خود جلب می کند. لوگو یا نشانه باید بی هیچ سخن یا کلامی به سرعت قابل تشخیص باشد . اصل “کمترین بیشترین است” به آموزه های مدرسه باهاوس مربوط می شود و باید به هنگام طراحی نشانه آن را به خاطر سپرد . بنابراین ملاحظه می شود لوگو در عین سادگی دارای ویژگی ها و خصوصیات بسیار زیادی است که بایستی به طور ظریف و دقیق همگی این مفاهیم در قالب یک تصویر به وجود آید ‫و موجب جذب بیننده شود .

مناسب با کسب و کار مورد نظر باشد
فرض کنید می خواهید برای یک مغازه اسباب بازی فروشی لوگوئی را طراحی کنید , مسلما برای طراحی چنین لوگوی بهتر است از فونت های بچگانه و رنگ بندی های مرتبط با این سن استفاده شود و این سبک درست زمانی منتاقض می شود که بخواهید از آن برای طراحی ‫لوگوی شرکتی بهره ببرید که در زمینه کارهای حقوقی کار می کند .

قابل اجرا در تمامی امور گرافیکی باشد
یک لوگو خوب باید در تمامی امور گرافیکی قابل اجرا یاشد ، به صورت تک رنگ یا چند رنگ ، قابلیت انیمه شدن (موشن گرافیک) و اجرای ۲ و ۳ بعدی داشته باشد ، و… در سایز های بزرگ و کوچک هویت خود را از دست ندهد و در خروجی های چاپ و نور کاملا گویا باشد .

ماندگار باشد و به راحتی به خاطر سپرده شود

اگر شما بدقت به اساس اصل سادگی نگاه کنید به یک چیز خواهید رسید و آن نکته، قابلیت به یاد ماندن است . طراحی یک لوگوی تاثیرگذار زمانی حاصل می شود که با اولین نگاه بخاطر سپرده شود و بیاد ماندنی باشد .

لوگو برند نایک

لوگوی مربوط به مارک نایک یکی از معروفترین لوگوهای دنیاست و شاید کمتر کسی باشد که با دیدن این علامت به یاد مارک معروف نایک نیفتد ‫. این مارک در دنیــا به “just do it” معروف است و سـوپراسـتارهای زیادی مانند مایکل جردن، لبرون جیمز، آندره آغاسی، ماریا شاراپوا و سرنا ویلیامز از این مارک استفاده می کنند. نام کمپانی نایک از نام الهه پیروزی در یونان باستان گرفته شده است و لوگوی مربوطه در سال ۱۹۷۱ توسط کارولین دیویدسون به قیمت بسیار پایین ۳۵ دلار طراحی گشته است. منظور از این لوگو بال های الهه پیروزی است. اولین باری که لوگوی مربوطه در سال ۱۹۷۱ طراحی گشت نام نایک با رنگ نارنجی بر بالای این تصویر نوشته می شد. اکنون آرم این شرکت حتی از نام آن نیز معروفتر گشته است . مدیر شرکت نایک بعد از گذشت چند سال که شاهد اوج گرفتن برند خود بود و ارزش این لوگو را درک کرده بود 500 سهم از سهام شرکت نایک رو به کارولین دیویدسون (طراح لوگو) هدیه داد ، سهامی که اکنون حدود 600 هزار دلار ارزش دارد . ‫آرم چک مارک معروف در سال ۱۹۹۵ به طور رسمی به عنوان آرم تجاری شرکت نایک ثبت گشت .‫‫

nike2

انواع لوگو

تصویری/ نمادین / سمبلیک یا آیکونیک :
لوگو های آیکونی و نمادین تصاویری واضح و در عین حال ساده هستند که سمبل شرکتی خاص و یا محصولی می باشند. نشانه هایی هستند که عنصر بصری به کار رفته درآنها، تصویر است. این تصویر می تواند یک گل، یک حیوان، یک نماد ملی، سنتی و … یا حتی یک تصویر نامشخص باشد (چگونگی این تصویر را مواردی مانند موضوع و عوامل جانبی تعیین می کنند) .
در این نوع ‫لوگو رابطه هایی وجود دارد که در زیر توضیح بیشتری داده خواهد شد .‫

  •         رابطه مفهومی : مانند نقش یک پرنده برای شرکت هواپیمایی‫ .
  •         رابطه مستقیم : مانند نقش یک کامپیوتر برای شرکت کامپیوتری‫ .
  •         رابطه غیر مستقیم : مانند تصویر یک اسطوره فوتبال برای مسابقات فوتبال‫ .
  •         بدون ارتباط : مانند نمادی از الاهه پیروزی یونان باستان برای برند پوشاک (لوگو نایک) .

لوگوتایپ/نوشتاری :
لوگوتایپ به طور معمول در صنعت طراحی به عنوان یک “لوگوی نوشتاری” شناخته شده است، نشانه هایی هستند که نوشتار آنها بر اساس “نام کامل” موضوع است‫ .
مانند لوگوتایپ های : microsoft , samsung , nokia

منوتایپ/منو گرام یا استفاده از حروف اول :
نشانه هایی هستند که نوشتار آن ها “حرف ابتدای” نام موضوع است . لازم به توضیح است بعضی از صاحب نظران معتقدند در صورتی که نام ‫موضوع دارای بیش از یک واژه باشد، طراحی بر اساس حروف آغازین واژگان موضوع نیز، منوگرام خواهد بود .
مانند : IBM , PS3 , SQP

لوگوهای ترکیبی :
ترکیبی از لوگو تصویری و لوگوتایپ است . نشانگر برند تجاری است که شما برای شرکت و یا سازمان خود درنظر گرفته اید لوگوهای ترکیبی به صورت جدا و یا متصل طراحی می شوند .‫

tt1تعرفه ها :

تعرفه 1 : طراحی لوگو تصویری  :  250,000تومان  |    طراحی لوگوتایپ  :  400,000تومان    |    طراحی لوگو ترکیبی  :  500,000تومان
طراحی لوگو حرفه ای برای یک کسب و کار کوچک

تعرفه 2 : طراحی لوگو تصویری  :  300,000تومان   |    طراحی لوگوتایپ  :  450,000تومان  |  طراحی لوگو ترکیبی  :   500,000 تومان
طراحی لوگو حرفه ای ، زیبا و قابل گسترش برای شرکت ها و…

تعرفه 3 : طراحی لوگو تصویری  :  500,000تومان | طراحی لوگوتایپ  :  650,000تومان | طراحی لوگو ترکیبی  :  800,000تومان
طراحی لوگو حرفه ای و ماندگار برای محصولات ، کارخانجات ، موسسات ، ارگانها و…
هدیه : طراحی کامل ست اداری شامل سربرگ a4 , a5 – پاکت نامه – پاکت a4 – کارت ویزیت