ایمیل مارکتینگ یا ارسال ایمیل انبوه

ایمیل مارکتینگ به یکی از ابزارهای حیاتی برای کسب و کارهای کوچک تبدیل شده است که می خواهند پیام های بازاریابی خود را به طور منظم ارسال کنند. یکی از دلایلی که ایمیل مارکتینگ را مشهور کرده است، سرعت و ارزان بودن آن است. اما این تمام منافع ایمیل مارکتینگ نیست.
بازاریابی مستقیم از طریق ایمیل یک راه برقراری ارتباط ایده آل برای هر شرکتی است که به وب سایتش اعتماد دارد. پیام های ایمیلی می توانند پیشنهادات و محصولات جدیدی را نشان دهند و دریافت کنندگان ایمیل می توانند با یک کلیک به آن وب سایت دسترسی داشته باشند.
ایمیل مارکتینگ دارای مشکلاتی نیز می باشد و گاهی اوقات به عنوان یک اسپم دیده می شود. شما باید اجازه ایمیل به گیرنده را داشته باشید. و اگر می خواهید که آنها به طور مثبتی به شما پاسخ دهند، باید پیام هایی را به آنها ارسال کنید که برای آنها باارزش است.
ساخت لیست ایمیل مارکتینگ شما
داشتن یک پایگاه داده به روز نقطه شروع برای کار براساس استراتژی ایمیل مارکتینگ است. لیست تماس شما باید شامل تمامی اطلاعات لازم درباره گیرنده باشد، طوریکه شما بتوانید پیام خود را مورد هدف قرار دهید. شما باید برای ارسال ایمیل های بازاریابی به گیرندگان مجوز داشته باشید.
لیست ایمیل خود را در گروه های کلیدی از افرادی که ویژگی های خاصی را با یکدیگر به اشتراک می گذارند تقسیم بندی کنید. مشتریانتان را براساس چیزی که در گذشته خریداری کرده اند گروه بندی کنید. این کار باعث می شود که شما بتوانید انواع مختلفی از محصولات و خدمات را به افرادی ارسال کنید که از نظر آنها قابل قبول است.

marketing-digital

 

 

قانون ایمیل مارکتینگ

شما می توانید با مشتریانی که برای دریافت اطلاعات در گذشته با شما توافق کرده اند، تماس بگیرید. نکته مهم این است که آنها باید به طور فعال گزینه ای را انتخاب کنند. ارسال ایمیل های بازرایابی ناخواسته یا اسپم غیر قانونی است.
افشای جزئیات دریافت کننده در ایمیل شما غیر قانونی است، بنابراین شما باید یک گروه ایمیلی (bcc) بسازید. تمامی ایمیل های تجاری باید به طور واضحی قابل شناسایی باشند. در چنین زمانی، شما نباید هویت خود را پنهان کنید. در نهایت، هر ایمیل باید شامل گزینه انصراف باشد تا افراد بتوانند در صورت تمایل آن را انتخاب کنند.

ساخت ایمیل های بازاریابی شما

در صورت ارسال اخبارهای ایمیل و یا آفرهای تجاری، محتوای ایمیل های بازاریابی شما باید برای گیرنده مفید و قابل قبول باشد. ارسال یک ییا دو پیام غیر قابل قبول منجر به حذف تمامی ایمیل های شما خواهد شد. برای اطمینان از قابل قبول بودن، پیام ها را به بخش های خاصی تقسیم کنید. پاسخ ها را در ایمیل های قبلی کنترل کنید و مطمئن شوید که ایمیل شما به افراد مورد نظر رسیده است.
راه های زیادی وجود دارد که شما می توانید از آنها برای متمایز ساختن ایمیل تان از آن استفاده کنید. سعی کنید که توجه گیرنده را به ایمیل جلب کنید، اما از ادعاهای اغراق آمیز خودداری کنید. از نوشته های ساده استفاده کنید. گیرنده را تشویق کنید تا از وب سایت شما بازدید کند.
قبل از کلیک کردن بر روی دکمه ارسال، همیشه ایمیل را کنترل کنید و خودتان را به جای گیرنده بگذارید. آیا واقعا این ایمیل مفید و قابل قبول است؟
ارسال یک ایمیل با ظاهری خوب بسیار مفید است، اما برخی از پیام ها به دلیل عدم کفایت نرم افزار منجر به به دردسر افتادن گیرنده می شود. بهتر است از ایمیل های متنی و همچنین نسخه HTML استفاده کنید.

اندازه گیری پاسخ به ایمیل های شما

پیگیری نتایج کمپین های ایمیل، شما را قادر می سازد تا عملکرد خود را  مشاهده کنید.
در نرم افزار سرمایه گذاری کنید و یا با ISP (سرور خدمات اینترنتی) کار کنید تا اطلاعاتی کلیدی مانند چگونه ایمیل های زیادی تحویل داده شده است، چگونه افراد کلیک کرده اند و چگونه افراد گزینه ها را انتخاب کرده اند به دست آورید. به هر کمپین ایمیل یک کد بدهید تا میزان پاسخ کمپین را محاسبه کند.
میزان پاسخ برای ایمیل مارکتینگ اغلب بیشتر از دیگر روشهای مستقیم بازاریابی است. میزان متوسط حدود ۴ درصد است. مطئن شوید که می توانید تمامی ایمیل ها را کنترل کنید و سفارشات را تکمیل کنید.

 

ارائه امار دقیق به مشتری

emial-marketing